W obecnych czasach, jeżeli firma chce zaistnieć na rynku, powinna być zauważalna zarówno w środkach masowego przekazu, ale przede wszystkim w internecie. W artykule znaleźć można opis najpopularniejszych technik promocji przedsiębiorstwa w Internecie.

1. Stosowanie mailingu internetowego i newslettera

Trafienie do klientów dzięki wykorzystaniu e-mailów. Mailing internetowy jest przekazem reklamowym, a popularne jest ostatnio zakup mailingów na serwisach informacyjnych (onet.pl) czy portalach internetowych (money.pl).  Newsletter zaś ma charakter informacyjny, w którym obok podstawowych danych o ofercie, okazjach czy newsach zawiera nowinki i wskazówki, które uczynią go bardziej interesującym dla odbiorcy.

2. Tworzenie stron www firmy

Narzuca to konieczność szeregu działań, m.in. wykupu hostingu oraz domeny czy systemu ułatwiającego zarządzanie tą stroną (CMS), co wiąże się z koniecznością pokrycia swego rodzaju wydatków, które przewyższają osiągnięte korzyści. Witryna pozwala na ciągłe umieszczanie informacji na temat działalności, produktach czy usługach, promocjach podmiotu gospodarczego, będąc swoistą jego wizytówką, a także daje mu szansę na przedstawienie w Internecie i zdobycie klientów.

3. Pozycjonowanie serwisów internetowych w wyszukiwarkach

Posiadając stronę internetową, trzeba zatroszczyć się o zagwarantowanie jej jak najwyższej pozycji w Internecie, np. stosując pozycjonowanie, czyli działania sprawiające, że po wprowadzeniu odpowiedniej frazy w wyszukiwarce konkretna strona znajdowała się jak najwyżej w wynikach. W zależności od tego, jak szybko użytkownik znajdzie i zajrzy na stronę danej organizacji, tym szybciej skorzysta z jej oferty.

4. Ogólnopolska baza firm w Internecie

Ostatnio powodzeniem cieszy się rejestr polskich firm w Internecie. Tego typu usługi świadczą specjalne serwisy, na których można przeczytać informacje o dużej ilości firm mających zupełnie różne profile działalności. Rejestr polskich firm umożliwia firmom umieszczanie danych o produktach i usługach, zdjęć, map z lokalizacją siedziby firmy. Daje możliwość wyboru słów-kluczy, na bazie których będzie można pozycjonować stronę internetową. Ogólnopolska baza firm w sieci jest najlepszą możliwością na reklamę szczególnie dla tych firm, które nie posiadają strony internetowej.