Jak znaleźć reklamy na stronę www? Kogo wybrać do współpracy i na czym ma ona polegać? To pytania jakie często stawia sobie osoba prowadząca stronę www. Możliwości jest sporo, zebraliśmy je w jednym miejscu, z naciskiem na sieci afiliacyjnych, programy partnerskie czyli na tym, co nazywamy marketingiem performance.

 

Zacznijmy może od tego czym są sieci afiliacyjne. Są to firmy łączące reklamodawców z wydawcami.  

Reklamodawcy chcą się rozliczać za efekty, tzn. płacić prowizję za sprzedaż produktów (CPS – Cost Per Sale) lub za wypełnienie formularza (CPL – Cost Per Lead), za inną akcję (CPA – Cost Per Action) lub w końcu za przejście na swoją stronę, czyli popularny click (CPC – Cost Per Click)

Wydawcą może zostać każdy kto posiada stronę www, bloga, fanpage, lub w inny sposób może emitować reklamy internetowe.

Sieć afiliacyjna udostępnia materiały promocyjne, narzędzia do promocji, dzieli się wiedzą o skutecznej promocji, a także w końcu zlicza i rozlicza się ze wszystkimi współpracującymi podmiotami. Płaci wydawcom i ściąga płatności od reklamodawców.

Brzmi to może skomplikowanie, ale w praktyce oznacza, że wystarczy się zarejestrować w danej sieci afiliacyjnej, aby móc korzystać z możliwości jakie daje.

Proces rejestracji jest dość prosty i podobny w wielu sieciach. Wystarczy podać dane swoje i witryny, loginy hasła etc.

Potem następuje proces weryfikacji przez sieć afiliacyjną witryny. Czyli innymi słowy przejrzenie strony internetowej. Jeśli wszystko jest OK witryna jest zatwierdzana w sieci.

Pamiętaj, że jeśli masz witrynę w trakcie rozwoju, masz bazę mailingową, albo chcesz prowadzić działania niestandardowe to poinformuj o tym w dostępy sposób, np. przez maila, lub w formularzu rejestracyjnym.

Po rejestracji i pozytywnej weryfikacji możesz przejrzeć listę programów partnerskich, inaczej kampanii reklamowych, jakie oferuje dana sieć. Ważne jest nie tylko to za co i w jakiej wysokości pobierane jest wynagrodzenie.

Ważne jest też to czy dany program jest zbieżny z profilem twojej strony internetowej. Jeśli masz np. stronę o zwierzętach to kredyty bankowe może niekoniecznie będą kampanią dla ciebie najlepszą.

Po wyborze kampanii, możesz pobrać kody emisyjne reklam dostępnych w danym programie.

Najczęściej jest wiele formatów reklamowych do wyboru, a kody emisyjne można pobierać w różnych formach: html, javascript, kod php, kody tekstowego lub inną metodą.

Sieci afiliacyjnych jest dość dużo.  Działają na różnych platformach, różne mają sposoby rozliczeń w wydawcami. Na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.

Zacznij zarabiać na swoich pomysłach, to proste!