Właściwie nie ma sensu pisać o tym, że każda, ale to naprawdę każda firma potrzebuje swojej strony internetowej. Należy skupić się nie na tym, by strona powstała, ale na tym, by była jak najbardziej użyteczna dla odwiedzających. Jeśli witryna będzie mało użyteczna i funkcjonalna, użytkownicy bardzo szybko ją porzucą, i to na rzecz konkurencji.

Stworzenie profesjonalnej, przemyślanej strony internetowej jest nie lada przedsięwzięciem. I chociaż w internecie można znaleźć informacje, jak zrobić to samodzielnie, z takiej opcji można skorzystać tylko wtedy, gdy ktoś chce założyć swojego bloga lub stworzyć stronę wizytówkę dla naprawdę małej firmy. Tak jak naprawę samochodu powierzamy mechanikowi, a położenie dachu dekarzowi, projektowanie strony internetowej albo e-sklepu należy zlecić webmasterowi.

Oczywiście twórca strony wykona wszystko według zaleceń zleceniodawcy, jednak wielu właścicieli firm popełnia w tej kwestii podstawowy błąd. Mianowicie kierują się swoim gustem i zapatrywaniami. Tymczasem strona ma być stworzona z myślą o internautach, którzy niekoniecznie docenią wysmakowane zestawienia kolorystyczne, efekty specjalne i inne atrakcje. Owszem, strona ma być atrakcyjna, ale przede wszystkim powinna prezentować w przystępny i zachęcający sposób firmę i jej ofertę – produkty lub usługi.

Nie można zapominać o tym, że UX, czyli odczucia internauty korzystającego z danej strony www, jest jednym z czynników branych przez uwagę przez roboty Google. Innymi słowy, skonstruowanie witryny tak, by spełniała ona oczekiwania odbiorców, pozytywnie wpływa na jej widoczność w wyszukiwarce.

Wśród najważniejszych cech, jakie powinna posiadać nowoczesna, ukierunkowana na potrzeby użytkowników, strona internetowa, wymienić należy:

- krótki czas ładowania – zalecany wynosi maksymalnie 2 sekundy

- przyjemna szata graficzna – ciemna czcionka na jasnym tle, odpowiednio dobrane kolory, ciekawe grafiki

- brak lub mała liczba wyskakujących okienek (pop-upów)

- treść zaprezentowana w odpowiedni sposób – język dobrany do grupy docelowej, podana w zróżnicowany sposób (teksty, infografiki itd.)

- łatwa nawigacja – menu z tradycyjną kolejnością, stosowanie menu okruszkowego, dzięki któremu internauta zawsze wie, w której części serwisu się znajduje

- brak samoodtwarzających się filmików i muzyki

- dobra organizacja strony, harmonia prezentowania treści

- dostępność w wersji mobilnej

- łatwą drogę kontaktu – pełne dane teleadresowe, prosty formularz kontaktowy.